BARCELONA, 28 de gener (EUROPA PRESS)
El 47% dels alumnes catalans de quart curs de primària --deu anys-- és incapaç d'escriure un text en català sense faltes d'ortografia o de vocabulari, i al 44% li passa el mateix amb el castellà, segons les dades preliminars de l'últim informe del Consell Superior d'Avaluació de la Generalitat.
El 44% dels nens de 10 anys no tenen les competències per escriure amb ordre i claredat en català, mentre que en castellà el percentatge es redueix al 39%. Tot i això, els alumnes comprenen menys el significat dels textos en castellà, amb un 21% dels estudiants de quart curs de primària que no els entenen, respecte al 25% de català.
Entre les classificacions de l'informe destaca que el 84% dels alumnes posseeix una grafia "clara i llegible" i segueix les pautes de presentació de treballs escrits. A més, en català el 83% dels alumnes comprenen relats orals i són capaços d'extreure les dades per les quals se'ls pregunta.
La comprensió en llengua oral és millor en anglès, on el 88% dels alumnes va entendre el que els explicaven i va saber extreure les dades que els preguntaven. En aquest indicador, segons el Consell, "incideix significativament" el nivell socioeconòmic familiar. Així, en aquest camp tendeixen a ser més baixos els percentatges a mesura que baixa el nivell socioeconòmic.